Showing posts with label SHAWL. Show all posts
Showing posts with label SHAWL. Show all posts

Tuesday, July 19, 2011

Tutorial Style Your Shawl/Tudung Bawal




Assalamualaikum bloggers semua.

Penatnya balik kelas harini. Hmm. Buat amali tengah panas selama 3 jam then rehat tak sampai sejam mulakan kelas lain. Penat gilerrrr. Tapi, harini aku nak amek kesempatan hupdate blog yang dah aku tinggal buat beberapa hari. Aku sedih sangat bila tak dapat dah nak blogwalking blog korang. Line terlalu lems sangat. Sadissssssssss.

Ok, teruskan kepada topic asal. Berdasarkan entry sebelum ni, yang bertajuk aku hot macam Dian Pelangi tak? ramai gilerr yang mintak aku buat tutor pakai tudung style tu. Hehe. Lagi, ramai wooo yang like picture tu. Ok, terharu sangat padahal gambar tu tak cun mana. Maybe korang like sebab suka style tudung tu je kan? Aku je perasan aku hot macam Dian Pelangi. Hua hua.

So, aku telah berjaya menyiapkan dua tutorial sekaligusssss. Satu pada sebelah petang, dan satu lagi pada malamnya. Serius aku semangat nak buat kat korang ok. Hehe. Ok, jom usha, mana tau lepas ni korang semua boleh cubaaaaaa :)



Tutorial 1



Tutorial 2



Tutorial 3

Hope korang enjoy tengok tutorial aku ni. Hoho. Sorry sebab biasa biasa je tutorial ni. Tak mampu nak buat yang meletopssss. Tutorial ni pun cuma bertujuan nak share je, bukan nak jual muka, bukan nak publisiti. Take note ok. Thanks watchinggggg! :)

P/S : Ada orang suruh aku buat tutor make up. Pelik. Padahal aku makeup biasa je. Haha. Insyallah kalau ada masa yeeeeeeee.


Sunday, July 17, 2011

Aku hot macam Dian Pelangi tak?



Hello Bloggers. Assalamualaikum.

Nampaknya, dah seminggu start semester. Bermakna, dah seminggu aku berada di Kelantan. Alhamdulillah, dah kembali sihat dan bersemangat walaupun kekadang tu cepat penat. Hee. Kelas tak terlalu padat. Untungla. Alhamdulillah sekali lagi.

Cuaca kat sini panas babe. Serius. Nak jalan jauh pulak tu kalau nak balik rumah. Macam mana lah bulan puasa akan datang ni aku nak lalui kan. Hope, semuanya baik baik je. Lagi pun, bulan puasa akan datang ni lah kali pertama aku akan berpuasa jauh dari parents aku. Hmm. Semua kena buat sendiri. Tapi, dah dok rumah sewa ni, jimat rasanya, sebab macam dah jarang makan luar. Best ok. Hehe.

Harini, nak buat quick update je. Rasa rindu dekat blog. Rasa macam dah lama tak hupdate padahal macam baru je update kan. Semenjak dah start semester ni macam susah sket nak blogwalking sebab line lembab sangat. Boleh hupdate blog je la. Kalau dapat blogwalking pun jarang jarang. Sorry ya guys. Oh ya, pagi tadi, aku pergi kelas lain dari yang lain. Rasa macam hot giler weh sebab semua mata memandang sampai aku rasa nak cucuk okey? Geram tau tak? Arghh. Takpe, aku tak kesah. Apa salahnya kita nak try style lain pulak kan? Bukan apa, aku bosan la. Tengok kiri, kanan, depan, blakang, semua gaya yang sama je. Rasa macam tak best. Aku bosan. Hehe. So, harini aku try guna style Dian Pelangi pergi ke kelas. Tahu tak siapa Dian Pelangi? Ok. Pergi search. Dea memang cun giler ok.



Cun gilerr kan? Dah macam perfecto la. Designer lagi tu woo.

Dian Pelangi versi Malaysia.

Haha. Amacam? Boleh terima pakai tak gaya ni? Hehe. Sorry tak berapa nak cantik macam Dian Pelangi. Wuuwuuu. Tapi aku suka la. Aku rasa macam aku ni hot macam Dian la. Wakakakakkaa. Ok dah, thanks reading. Babai :p


Saturday, June 18, 2011

Nak menayang ke hape?


Hello Bloggers. Assakammualaikum, tak jawab dosa, jawab sayang~

Tadi, i terperasan seseorang dekat facebook yang merupakan salah seorang kenalan i jugak. Bukan seorang dua je macam tu. Ramai rasanya. I pelik la dengan orang sekarang tahu tak. Kenapala perlu buat macam tu. Nak tayang ke hape? Oh ye, sebelum korang teruskan membaca entry ni dengan lebih lanjut, i nak mintak seribu kali maaf kalau lah i terkasar or what, kalau tak suka entry ni, tapi i nak suarakan jugak pendapat i. So, kalau taknak baca, just click [x] tu je la okey?

From belog cap ayam. Suatu ketika dulu isu ni hangat diperkatakan.

Seriusly i tak faham dan sesungguhnya tak berpuas hati bila ada orang yang menayang nayang kelebatan rambut mereka, keputihan leher mereka dekat facebook and jugak laman sesawang lain walhal kat luar pakai tudung. Ape kes ni bro? I tengok pun terkejut beruk. Dah terbeliak mata ni yang sememangnya terbeliak ni.

Bukan i jeles ke hape, tapi harus ke bila dekat lama sosial macam facebook yang tengah fofular ni, blog, twitter, friendster and sebagainya korang menayang nayang rambut korang? Sedangkan, kat luar betudung litup, sehelai rambut pun tak pernah tunjuk bila dekat luar. Bila dekat facebook? Blog? Friendster? Wahh, kemain lagi eh tayang semua kan. Nak suruh orang puji lettew. Tettt!

Kan bagus kalau kat luar pakai tudung, kat facebook pun gambarnya pakai tudung jugak. Tak perlu la nak menayang nayang gambar yang tak bertudung tu, sedangkan korang dah memang bertudung. Kalau ye pun, just buat koleksi untuk diri sendiri sudahlah, nak bagi laki korang tengok ke nanti kan. Hah, masa tu boleh lah korang tayang kan semua gambar korang yang tak bertudung tu. Suruh laki korang puji puas puas sampai kembang kempis hidung korang.


Kan comel kalau macam ni. Rasanya Heliza boleh jadi icon gadis betudung kan. Comel gitu.

Yang memang asal free hair tu, takpela. Takdela jugak nak marah, geram atau sakit hati kan. Kalaulah orang lain tengok picture korang semua pakai tudung, tetibe satu dua keping tersesat tak pakai tudung dalam tu, tak ke orang kutuk and fikir macam macam? Orang ni, bukan kita tahu kan. Mulut tu sentiasa nak celupar je kan. Dari situ dah timbul fitnah, and salah faham. Tak gitu? Kan comel pakai tudung macam Fatin Liyana, macam Cik Epal and macam bloggers lain jugak. Tak kesah la tudung bawal ke, tudung belit belit sampai terjerat ke kan. Tapi, comel je kan bertudung. Semua orang amek masa untuk berubah. Dari free hair, slow slow pakai tudung. Tapi, kalau dari bertudung, slow slow tayang rambut nak kene lempang lettew. Grrrr.

I tahu i pun tak seperfect mana nak tegur orang, tapi itu cumalah pendapat i. Masing masing ada pendapat and kekurangan tersendiri. Sape lagi nak ubah diri kita kalau bukan diri kita sendiri kan? So, jangan marah, jangan geram bila baca entry ni. Sape makan cili, terasala pedasnye kan? Fikir fikirlah, dan selamat beramal. Jangan la spam blog i gara gara entry satu ni. Dah la blog i kiut miut lagi pinky (konon comel lettew) . Jangan spam okey? Elelelelele. Chalobete, babai.


Sunday, March 13, 2011

Aku bukan Yuna







Assalamualikum :)

Selamat petang blogger . Today class as usual . But one class only . Best gilaaaa , sunday is the best day . Btw , i know tempat laen sunday is holiday ;p but i kat Kelantanese , hehe . Ohh yaa , kembali ke topic sebenar .

Pernah tak korang rasa macam annoying gila dengan sesetengah perangai lelaki yang jenis asal nampak girl wearing shawl je akan "ehh ehh , yuna yuna " ? Ada kadang-kadang tu rase nak bagi penampar free kat mahkluk Allah yang cakap macam tu tak ?

Dem . Aku bukan yuna lah dude . Please take note . Jangan sebab aku pakai shawl belit sana , selit sini bagai nak rak kau describe aku sebagai yuna . I admit memang yuna yang memfamouskan trend wear shawl neyh :) And she totally my idol and she pretty awesome wearing shawl , love it !

Tapi tapi tapi kan , wearing shawl neyh kan dah jadi trend bagi muslimah sekarang kan . So , its normal la . Tolonglah jangan call me yuna lagi . Annoying sgt tau ! Lagi-lagi kalau setiap hari kena melalui benda yang sama -____-

Okey dah , BYE :)




Tuesday, February 08, 2011

My First Tutorial Hijab :)

Heyya girls . Ade beritaaa hangattttttttttttt ! Panass Panassssssssssssssss :)
I dah berjaya buat tutorial shawl , finally i did it :) Thanks to the camerawoman , HAHA :) Sorry ya guys , maybe tutorial neyh terlalu cepat untuk anda faham & tangkap :P But i da do my best :) Hee . Sorry i tak mampu nak berkata-kata sebab i kan pemalu ^_____^ HAHA . Ohh yaa , i rasaa dah ramai yang buat tutorial neyh , kan kan kan ? Tapi pedulik apa i , yang penting i dah tunaikan janji i untuk u olls yang request tuuu :D Heeeeeee :P so letss watchingggggggggggggg :D



blushinggggggg ^__^

Thursday, November 25, 2010

Inner Neck Covered ( RESTOCK ) - RM15








Heyyaaaa , inner neck covered black colour dah SOLD OUT ! i repeat , SOLD OUT ! non restockable , heee :) sorry yeeee customerrr :(

3 AVAILABLE :) cepat grab :D

16 SOLD OUT ! NON RESTOCKABLE , sorryyy :(




Sunday, November 21, 2010

CONTEST : Hijabs By Soffya Eshope





Hello Bloggers , dah lame rasenye tak update blog . Kenapa ? Sebab i dah ketandusan idea , MUAHAHAHA . Dah tatau dah nak taip ape dah dalam blog i neyh , hehh . Kecewanyaa T___T Eh ehh . I nak buat sesi promote neyh , boleh takk ? I ada masuk Contest Hijabs kat fb , woot woot . Kalau korang korang neyh baek hati , jom lahh vote untuk i , hee :D TAPI TAPI TAPI ade step stepnye tau , senang je . Ini lah latest pictures yang dapat i pertaruhkan , heh -___- Tau lahh tak selawa u all , just for fun je nk join contest , lagi lagi dapat shawl freee tauu ! Weee :)




1. NAK VOTE (like) GAMBAR MESTI LIKE PAGES Soffya Eshope dulu ! Click Sini untuk ke pagenye :)
2. LIKE GAMBAR i lahhh ! Gambar mana ? Click Sini pulak tauu .

Dah baca entry neyh , cepat cepat like tauu ? MUAHAHA . Thanks korang korang yang sudi like like / vote vote my pictures yang tak seberapa tuuu . Thanksss :D



Tuesday, November 16, 2010

Inner Neck Covered , Cotton !





UPDATE : TOTALLY SOLD OUTTT !

Hello bloggers . Selamat tengah malam :) Hee . Malam neyh i eksiteddddddddd sangat nak update Inner Neck Covered . Yeah ! Ape tu ? Alaaa , inner yang boleh tutup leher tu , HAHA . Sangat best tau dear . I pun take 1 . Hehe . Kalau ade inner neyh boleh buat style macam macam , tak payah nak takut takut nampak leher dah . Korang perasan tak entry semalam i ade pakai inner neck covered ? Kalau tak perasan , pegy usha balek , hehe :) okey , inner neyh material cotton . Sangat best tau . Lembut macam softlan gitu , HAHA . Jom cekedout ! Jangan lupa beli tauuu , kahkahkah -______-


Black Colour
Status : RESERVED TO AIN LIYANA & SYAKIRAH

Light Grey Colour
Status : 2 AVAILABLE
Red Colour
Status : 1 RESERVED TO REYHAN 1 SOLD
Dark Blue Colour
Status : 1 AVAILABLE , 1 RESERVED TO CIK JELITA
Soft Pink Colour
Status : SOLD

Eh eh , lupa pulak nak tulis harga kan ? Act inner neyh RM15 , include postage kena la dd RM 6 kan . But , i bagi u all RM18 je include postage , okey takk ? hee . Ape lagi , cepatlah dapatkan . Sebab maybe i tak restock kot , MAYBE yee , HAHA :) If interest boleh email i okeyy , BYE ! - alyaclumsy@yahoo.com


Sunday, November 14, 2010

Shawl Plain Dotty , Gojes !






Holla blogger :)



Selamat petang . Hari neyh i nak buat update shawl i kat blog i sendiri , boleh tak ? Heeee . Shawl ini sangat cantik tau ! But , ini je yang still available . Huhu . All 1 pcs je tinggal . Kalau berminat sila email i asap ya , terima kasih . Fer postage add rm5 tau :) Jom cekedout picture(s) Shawl Plain Dotty !


Pink Striking

Green

White

Turqoiuse

Light Purple

5 colour neyh je available , sape cepat dea dapat okey ? hehe . Shawl neyh sangat cantik tauu , tapi u all kena lah creative pakai shawl neyh
email : alyaclumsy@yahoo.com