Sunday, September 18, 2011

Rindu setengah mati



Assalamualaikum, selamat petang.


Aku rindu. Rindu depa yang dulu. Rindu sangat. Ahh. Kawan, cepat betul hampa boleh berubah. Kenapa mesti macam tu? Bila aku ingat balik masa lalu, macam-macam kita rancang untuk masa akan datang. Bila dah tiba masanya sekarang, kenapa mesti berubah? Betul lah kata orang, manusia ni cepat berubah. Baik boleh, jahat pun boleh. Tapi, kalau nak jadi jahat, sekelip mata.

Kalau boleh, aku nak macam dulu. Selalu bersama. Mana hampa yang dulu hilang? Sedih. Rambut masih sama hitam, tapi hati dah lain-lain.


Aku rindu.


Rindu nak lepak sama-sama. Rindu gelak sama-sama. Rindu bergambar sama-sama. Rindu ber-video sama-sama. Aku rindu semuanya. Semua yang kita pernah buat dulu. Ahhh. Cepat betul masa berlalu. Sekelip mata. Semuanya boleh berubah. Tak aku sangka. Sungguh.


Aku menangis dalam hati.


Bila aku usik folder dalam desktop aku ni, rindu aku makin kuat. Rasa macam nak panggil doraemon pulang semula ke masa lampau. Nak ulang balik ke masa tu. Alangkah bestnya kalau semua masa lampau yang kita dah lalui dalam dunia ni boleh ulang semula.

Aku tengok balik semua gambar. Video sama-sama dulu. Aku jadi bahagia. Bahagia sangat sampai aku lupa yang sebenarnya kita semua dah tak macam dalam gambar tu, video tu. Boleh ke kita macam tu lagi nanti? Aku sendiri pun tak pasti.


Tunggu.


Selama aku kat sini, aku akan tunggu. Macam-macam boleh jadi selama aku kat sini. Aku Cuma perlu sabar. Yeah, sabar. Mungkin belum lagi masanya. Kuatkan semangat alya. Masih banyak lagi orang lain disamping aku, pemberi semangat kat aku walaupun kadang-kadang



Terpaksa berpura-pura.

Terpaksa menipu.

Terpaksa berlagak bahagia.

Terpaksa memberi senyuman yang langsung tak bermakna.

Walaupun sebenarnya hati ini sedang menangis.


9 comments:

  1. aduhaiiii.sabar ye yunk...xmo sedeh2 tau :)

    ReplyDelete
  2. sabar yee sayang..meh kawan dgn ieqah meh..
    rinduu blog u..nk tatap pic u yg cantek cantek ni :)

    ReplyDelete
  3. tu la...rindu jugak kan...

    ble kte dpt hang out tegeder lg...

    erk...sy kawan gak kn..hihi

    ReplyDelete
  4. Biasa lah, manusia berubah-ubah. Banyakkan bersabar je lah dalam berkawan ni, yang penting hati kita ikhlas berkawan dengan mereka ;)

    ReplyDelete
  5. @IEQAHhihi, kita mmg kwn kan? ehe. ala, manada cantik, ishh

    ReplyDelete
  6. @zulhilmi.tempoyakhhaha tp kita penah hangout together gether ke? lalala

    ReplyDelete
  7. sabar ye...xsume bende kekal kt dunia :)



    http://khayalan27.blogspot.com/

    ReplyDelete