Wednesday, October 12, 2011

Tiga perkara menunjukkan aku memang baik hati








Assalamualaikum bloggers. Selamat petang.


Aku dapat update belog kat cc je harini. Beroksband dah hampir berbulan aku tak bayar sampai MaxisCentre pun asyik calling-calling aku suruh bayar padahal aku dah cakap banyak kali aku nak potong. Nak stop. Bila aku cakap macam tu dan dan ubah topic, macam nak memaksa aku bayar. Apakah? Bila nak potong kena pergi MaxisCentre yang dekat Ipoh tu. Gila jauh mak bapak dari kampung aku nak ke sana (padahal sejam je). Menyusahkan je. Nak potong tu je pun kena pergi jauh-jauh. Apa guna Maxis Centre kat Taiping tu kalau takde kemudahan nak potong beroksband ni. Ish. Geram tau tak.


Ok lah, tu bukan motif entry aku harini. Aku punya tajuk entry ni ada macam angkat bakul sendiri tak? Kah kah kah. Perasan gile minah ni puji diri sendiri kan. Yela, bak kata orang-orang tua, siapa lagi nak puji diri kita ni kalau bukan diri sendiri kan. Hahaha.


Aku nak cakap yang aku ni memang tersangatlah baik hati sebab kadang-kadang ada sebab yang buatkan aku rasa malu, segan and tak sampai hati nak buat sesuatu benda tu. Kadang-kadang, bila kita nak cakap or tegur tu kena cara yang berhemah sebab takut ada orang lain yang akan terasa atau kecik hati kan. Kalau orang tu terkecik hati, kang susah kang merajuk sampai taknak kawan. Haaa, nayaaa namanya tuu.

Situasi kesatu : Mintak hutang dekat kawan



Aku ni bukan jenis yang suka berkira dengan kawan-kawan. Sharing is sharing lah katakan. Tapi, kadang-kadang tu ada masa aku pun terdesak jugak sampai satu tahap yang aku akan teringatlah yang si polan tu ada hutang dengan aku sedangkan si polan tu terlupa and memang tak ingat langsung yang si polan tu ada hutang dengan aku. Haa, ada faham ka? Yela, tak sampai hati sangat nak mintak duit yang si polan tu berhutang. Segan pun ada. Nanti bila mintak dikatakan berkira pulak. Haih.

Situasi kedua : Tegur member yang ada masalah bau badan & mulut



Aku rasa benda ni normal bagi lelaki mahupun perempuan. Lagi-lagi kalau ada member baik sendiri yang ada masalah macam ni. Kadang-kadang orang yang ada masalah bau badan ni bukan tersedar yang dia ada masalah bau badan. Niat nak menegur tu ada, tapi aku memang tak sampai hati nak meneegur sebab takut tersilap tegur and tersalah cakap sampai orang tu sendiri pulak yang akan rasa malu dengan aku sampai rasa rendah diri. Hihi. Ada jugak aku terfikirkan beberapa taktik nak menegur member yang ada masalah bau badan ni, tapi aku sendiri pun takde keyakinan diri nak menegur. Hahaha.

Situasi ketiga : Tolak pelawaan orang



Yang ni memang sangat-sangat susah. Aku kalau orang ajak aku pergi mana-mana susah sangat aku nak tolak. Teman pergi mana-mana ke, walaupun sebenarnya hati ni taknak, tapi perasaan kesian and tak sampai hati tu membuatkan aku nak ikut walaupun terpaksa janji orang tu rasa seronok. Tapi, aku tak suka kalau ada sesetengah orang tu jenis yang taknak teman tapi cakap yang dia sebenarnya 'busy' ada kerja padahal tak and lastly terkantoi keluar dengan orang lain. Memang panas membahang la kalau macam tu kan. Kalau straight to the point je kan senang Takdela sape-sape nak terasa sangat.


Dari ketiga-tiga yang aku senaraikan kat atas tu korang semua tak rasa ke yang aku ni memang baik hati? Hahahaha. Aku rasa benda atas tu semua normal kot. Lagi-lagi bagi perempuan ni. Nak jaga hati punya pasal lah kan. Cukupla tiga tu je rasanya. Kalau nak senaraikan sepulu alamaknye sampai tutup cc ni lah kan. Ok, babai.





5 comments:

  1. haha ... baik sungguh hati anda :D

    ReplyDelete
  2. bau badan sy takutttt nk tegur. huhu. tapi kalau tolak pelawaan. yess, i'm brave enough :D

    ReplyDelete
  3. baik hati betol dia.. nak berkenalan boleh? Nak mintak no boleh ? nak alamat umah boleh ? warhahahahahaha :D

    ReplyDelete
  4. amboiii.sangat baik lorh..lau ct xbrani..hehehe

    ReplyDelete