Saturday, October 30, 2010

TIPS : Merawat Senggugut




Hello bloggers , i rase since today nak share2 tips la with u all :) hehe bukan ape , just for fun babe ! sharing is caring kan ? hehe . manalah nak tauu kalau kalau tips i neyh berguna untuk korang . sooo , tips yang pertama buat hari ini macam yg tertulis kat title tu . kadang kadang senggugut neyh buat kaum hawa rasa tak selasa , rasa sakit yang amat sangat kan ? i pun pernah mengalami tapi taklah ke tahap gaban kritikal , hehe . okeyy , jum kita tengok !

PETUA 1 : Ambil 9 biji pinang tua , dibakar hingga menjadi arang lalu ditumbuk halus . Campurkn secawan air suam dan minum 9 hari berturut-turut dari hari pertama datang haid .

PETUA 2 : Ambil senggegam halia dan tumbuk lumat . Masukkan halia ke dalam segelas air suam , apabila halia sudah mendap , barulah diminum air tadi didahulukan dengan selawat , hasilnya senggugut akan hilang .

PETUA 3 : Minum air rebusan rumpu jarum emas atau rumput jarum rempah padang atau rumput cengkih padang semasa kedatangan hadi atau sebelumnya .

PETUA 4 : Semasa kedatangan hadi , minumlah teh pahit .

SELAMAT MENCUBA !


6 comments:

  1. syukurlah i xda masalah senggugut.. :)

    ReplyDelete
  2. hehe , bagus bagus :)
    eh , thanks follow yaaa
    will follow u back ^^

    ReplyDelete
  3. nye nice blogg. anyway, follow awakkk.

    ReplyDelete
  4. terima kasih atas tips ini...mmg banyak membantu pada gadis nih..:)

    ReplyDelete
  5. welcome kancil biru , rajin2 la menjenguk , hehe

    ReplyDelete